czwartek, 5 września 2013

Exel Curve Pro World Cup - TEST


   Hmmm od czego by tu zacząć ... może od tego, że będzie to moja własna opinia o tych kijkach, fakt że otrzymałem je do testów nie płacąc za nie nawet złotówki niczego tutaj nie zmienia.
   Exel Curve wygląda bardzo oryginalnie, bardzo dużo osób pytało się "Jak się z tym chodzi?", "Co daje to wygięcie?", "Jaka cena?", "Czy warto?".


   Postaram się tutaj wyczerpująco odpowiedzieć  na te pytania.
   Model, który wpadł mi w ręce dzięki firmie Interplastic wyposażony jest w niewypinaną rękawiczkę World Cup oraz grot Exel Aero Tip z systemem Quick Lock System (szybka wymiana grota).
   Pierwsze wrażenia ... leciutkie ... 100 % włókien węglowych robi swoje, sam kij wydaj się cieńszy od tych, których używałem do tej pory, ładna kolorystyka, wszystko pięknie wykonane.


   Rękawiczka World Cup (kije są również dostępne z klasyczną wypinaną rękawiczką typu ALIS) ... tutaj trochę czasu mi zeszło zanim udało mi się ją idealnie dopasować ... wpada mi taki ładny kij w ręce ... szybko się wpinam ... zaczynam marsz .... luz na nadgarstku ... poprawiam paski ... kijek ucieka mi w bok ... znowu poprawiam paski ... teraz mnie uwiera ... idealne dopasowanie zajęło mi dobre 2 godziny ... ale jak się już to zrobi to jest cudownie ... oczywiście nie można w takiej sytuacji pożyczyć komuś kijów ... bo cały proces regulacji trzeba będzie rozpocząć od nowa ... Po dopasowaniu rękawiczki kij leży w ręce idealnie ... jednak patrząc pod kątem prowadzenia zajęć lub startu w zawodach brak możliwości szybkiego wypięcia jest dla mnie uciążliwy, kiedy szybkie wypięcie na parę sekund jest całkiem przydatne (czyt. by sięgnąć po żel, batonika czy też bidon).


   Pierwsze kroki ... na początku wydaje się, że nie ma żadnej różnicy, jednak po paru kilometrach ręce zaczynają jakby bardziej boleć niż normalnie ... wygięcie kija sprawia, że trzyma się on podłoża minimalnie dłużej, dzięki czemu można mocniej się odepchnąć z rękawiczki, co bezpośrednio przekłada się na szybszy marsz. Są to oczywiście ułamki sekund, coś co można wykorzystać tylko i wyłącznie idąc prawidłową techniką Nordic Walking. Tutaj duży plus dla kijków.

Skrzyczne z synem :-)
 
   Jednak największa niespodzianka spotkała mnie, gdy wszedłem na asfalt. Zero drgań, pamiętam, że tak mnie to zdziwiło, że spojrzałem pod nogi, stanąłem i pokiwałem głową. Krzywizna bardzo tłumi wibracje, które powstają przy kontakcie kija z twardym podłożem, co bezpośrednio przekłada się na komfort marszu ... tutaj Exel ma ode mnie dużego plusa. Jedynym małym mankamentem jest to, że przez dłuższy kontakt z podłożem buciki trochę szybciej się zużywają.

Międzynarodowe Mistrzostwa Polski
 
   Cena ... no cóż, model testowy nie jest na każdą kieszeń ... 499 zł może skutecznie odstraszyć potencjalnych nabywców ... ale w ofercie Interplastic można znaleźć model Walker Curve QLS ze stopu aluminium za jedyne 199 zł, który wykonaniem nie ustępuje wersji PRO a różnica w wadze jest akceptowalna.

Piekarski Festiwal Nordic Walking
 
    Z drugiej strony osoby, które przeszły kilkaset kilometrów na 100% Carbon nigdy już nawet nie popatrzą na kije ze stopów aluminium. Ale tak to już jest z nowościami w każdej dziedzinie, na początku ceny są dość wysokie, szczerze mówiąc to bardzo jestem ciekaw odpowiedzi firm: SWIX, LEKI, ONE WAY - czy dadzą się wciągnąć w styl Curve czy jednak pozostaną przy klasycznym kształcie kijków?
   Dla kogo są Exel Curve, a może raczej dla kogo nie są ... nie polecam osobom początkującym, które dopiero rozpoczynają przygodę z Nordic Walking. Aby w pełni wykorzystać potencjał tych kijów należy chodzić poprawną techniką, w innym przypadku będzie to marnotrawstwo kijów i pieniędzy :-) Ale wszystko zależy od zasobności portfela. Osobiście, gdybym dysponował taką gotówką to bym je kupił z rękawiczką ALIS, ale ostateczny wybór należy oczywiście do Was.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz