czwartek, 27 czerwca 2013

Batoniki energetyczne własnej roboty

Teraz trzeba poczekać aż dobrze wystygnie
    Postanowiłem je wykonać sam, mam w nich dokładnie to co lubię i to na co mam ochotę, można modyfikować skład według własnych upodobań, jestem pewny że każdy może je wykonać dla siebie, poświęcając na to 1 godzinkę czasu i około 25 zł ( ten zestaw poniżej ). Wykonanie daje dużo satysfakcji i + 10 punktów do profesjonalnego wyglądu, gdy na zawodach wyciąga się takie batoniki własnej roboty :P

400 g płatków owsianych błyskawicznych
200 g mąki pszennej
350 g miodu wielokwiatowego
15 g cynamonu
100 g posiekanych orzechów ziemnych ( użyłem ziemnych, bo akurat miałem, ale mogą być inne )
3/4 szklanki oleju
2 jajka
100 g słonecznika
3/4 tabliczki gorzkiej czekolady ( starta na tarce )
można dodać bakalie: żurawina, morele, śliwki, figi ( ja nie przepadam, dlatego sobie darowałem )
miałem jeszcze w zapasie woreczek wiórek kokosowych, ale zapomniałem ich dodać :/

Przygotować: blacha do pieczenia 20 na 30 cm, wyłożyć ją dokładnie papierem do pieczenia, rozgrzać piekarnik do 180 stopni, dwie miski ( mniejsza i większa )

W mniejszej dokładnie wymieszać miód, olej, jajka
W większej całą resztę, tak żeby dobrze się składniki wymieszały

Teraz zawartość mniejszej dolewamy do większej i wszystko bardzo dokładnie mieszamy, aż powstanie w miarę jednolita masa, gotowe błotko przekładamy na blachę, ubijamy i równomiernie rozprowadzamy

Całość do wcześniej rozgrzanego piekarnika ( bez termoobiegu ) na 30 - 35 minut. po upieczeniu zostawiamy do całkowitego wystygnięcia ( ja zostawiłem na noc ), przekładamy całość na deskę i kroimy na batoniki, ja zawijam je w folię aluminiową i wkładam po 3 sztuki do woreczka śniadaniowego.

Wyszło 25, więc 1zł / sztuka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz