piątek, 12 września 2014

Hajnówka


Tydzień po Międzynarodowych Mistrzostwach Polski wybrałem się wraz z Silesia Nordic Team na drugi koniec Polski do Hajnówki, by wziąć udział w przedostatnich zawodach cyklu Pucharu Polski.
Podróż była trochę męcząca, ale to co zobaczyłem na miejscu sprawiło, że szybko zapomniałem o tych kilku godzinach w samochodzie. Piękne widoki, wspaniała Puszcza Białowieska, coś niesamowitego dla takiego mieszczucha jak ja. Szkoda tylko, że jest to tak daleko od Katowic.


Następnego dnia, gdy udałem się na miejsce zawodów zobaczyłem ogromną ilość fanów Nordic Walking, zostało przyznanych prawie 600 numerów startowych! Każdy pakiet startowy zawierał koszulkę, butelkę wody, kupon na posiłek (bigos), na ognisko (przepyszna kiełbasa), bilet wstępu do Aquaparku oraz bilet uprawniający do darmowego przejazdu kolejką wąskotorową. Całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że start był całkowicie darmowy!


 Na pierwszy ogień tradycyjnie poszli zawodnicy startujący na dystansie półmaratonu, a wśród nich nasz reprezentant Adam. Po godzinie przyszedł czas na 10 km, tutaj ruszył nasz zdecydowany faworyt Bogdan i dziewczyny: Bogusia z Sylwią. Ja tym razem zdecydowałem się na 5 km, ponieważ bez względu na to, co by się stało mam pewne II miejsce w klasyfikacji generalnej na dystansie 10 km, a planuję w przyszłym roku starty na "piątkę", więc stwierdziłem, że mogę sobie już teraz pozwolić na taki eksperymentalny start. Jak się okazało 30 minut później był to bardzo dobry wybór, gdyż wygrałem zawody, pokonując m.in. aktualnego Mistrza Polski na tym dystansie Piotra Brzozowskiego.


 Po tak udanym starcie przyszedł czas na kąpiel, posiłek regeneracyjny i dekorację.
Po całej tej ceremonii udaliśmy się na przejażdżkę kolejką wąskotorową, a następnie na ognisko i pieczenie kiełbasek. Tak się nam spodobała impreza, że wyjechaliśmy z Hajnówki dopiero po północy.


Podsumowując ten wyjazd to Puchar Polski w Hajnówce był najlepiej zorganizowaną imprezą Nordic Walking w jakiej do tej pory startowałem. Każdy kto kocha marsz z kijami powinien przynajmniej raz tutaj się pojawić. Ja wracam do Hajnówki już za rok.



Wyniki:

Puchar Polski - Hajnówka

21 km
Adam - I miejsce kat. M30

10 km
Bogusia - II miejsce kat. K50
Sylwia - III miejsce kat. K30
Bogdan - I miejsce kat. M40

5 km
Karol - I miejsce kat. M 30

Parkowa Siódemka - Park Śląski
7 km
Karol - I miejsce kat. OPEN

III Górskie Mistrzostwa Polski Nordic Walking - Krynica Zdrój
4 km
Kasia - I miejsce kat. K 18

To był bardzo udany weekend dla mnie i dla całej drużyny. Gratuluję wyników i do zobaczenia już 4 października w Gdańsku na wielkim Finale Pucharu Polski 2014.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz